dijous, de desembre 28, 2006

Fer menjar japonès a casa!

Fer menjar japonès a casa és una cosa que mai m'havia plantejat. De fet, fins fa uns quatre anys mai havia estat a un restaurant japonès. La primera vegada recordo que m'hi van arrossegar els meus companys de feina, i no vaig menjar res cru,
només un bol d'arròs amb cosetes a dins, per si de cas. He de confessar
que poc a poc em vaig educant en el bon menjar, però ni de bon tros em
considero una sibarita. Les coses crues em fan molta angúnia, i la carn
i el peix han d'estar cuits del tot, sinó no me'ls menjo. Un dia vaig
anar amb uns amics a un restaurant de cuina uruguaia i tots es van
demanar uns bistecs enormes i sanguinolents. Jo en canvi vaig engolir
un pinxo ben torrat, per no dir carbonitzat, em deien ells.

Ara
de tant en tant vaig a algun restaurant japonès, i fins i tot hi mengo
sushi, makis, i la meva debilitat, les boletes de carn de porc cuites
al vapor. Encara no he superat el fet que el sushi sigui de peix blau o
simplement d'algun peix que no sigui salmó o tonyina. Temps al temps.

Una
amiga meva va comprar tot de coses per fer menjar japonès a casa i per
poc que no me la menjo jo a ella! em pensava que no ens sortiríem! i
que quedaria dolentíssim i ho hauríem de llençar tot. Però va sortir
boníssim i l'altre dia en vaig fer a casa, per sopar i va quedar
boníssim.

Pels què no em creieu, us ensenyo el procés i el
resultat final. Animeu-vos, passareu una tarda entretinguda i si us
queda bé, tindreu l'enorme satisfacció de posar-vos dalt de makis
pagant la meitat.



Que vagi de gust!