divendres, de desembre 29, 2006

Italià per a principiants, com jo

Pizza!



Aquest curs, he decidit que tindré prou temps com apuntar-me a fer activitats "extra-escolars"... Seguint el consell de la Bet (que per cert, on ets? ens vas deixar amb els bolets...), m'he apuntat a la l'Escola Oficial d'Idiomes i intentaré aprendre italià, i no destrossar-lo que és el què faig actualment quan intento parlar-lo i encara més, quan intento escriu-re'l.


Fa molts anys, quan era adolescent recordo que escoltava un cassette de l'Eros Ramazzotti una vegada i una altra, en castellà.Em sembla que encara el dec tenir per algun lloc... Em podeu llençar tomàquets si voleu, però sí, m'agradava molt l'Eros Ramazzotti i eps!, encara l'escolto a vegades (cap cot, esperant la "colleja"!), això sí, ara en versió original...


Ara que ja he confessat, em sento més alleugerida, com si m'hagués tret un gran pes de sobre. Ara no us penseu, que només vull estudiar italià perquè quan tenia 15 anys em vaig enamorar platònicament d'aquest home, eh? L'italià és una llengua que m'enganxa, i em fascina, sembla fàcil però no ho és... Sovint passen aquestes coses, i les primeres impressions ens enganyen fàcilment. Vull viatjar moltes vegades a Itàlia al llarg de la meva vida, i quan hi vagi, vull parlar italià en condicions, i demanar la pizza com Déu mana (com ho mana Déu?, aaaahhhh....)!


Ci vediamo, ragazzi.Un baccio.




Us deixo una cançó ensucrada, perquè comenceu la setmana amb sucre i mermelada! La traducció, d'aquí uns mesos, per favore.





Eros Ramazzotti - Adesso Tu


Nato ai bordi di periferia

dove i tram non vanno avanti

più dove l'aria è popolare

è più facile

sognare

che guardare in faccia la realtà...



quanta gente giovane va via

a cercare più di quel che

ha

forse perché i pugni presi

a nessuno li ha mai

resi

e dentro fanno male ancor di più



ed ho

imparato che nella vita

nessuno mai ci da di più

ma

quanto fiato quanta salita

andare avanti senza voltarsi
mai...




e ci sei adesso tu

a dare un senso ai

giorni miei

va tutto bene dal momento che ci sei

adesso tu

ma non dimentico

tutti gli amici miei

che sono ancora là...



e ci si trova sempre più

soli

a questa età non sai... non sai

ma quante corse

ma quanti voli

andare avanti senz'arrivare mai...



e ci sei adesso tu

al centro dei pensieri miei

la parte interna dei respiri tu sarai

la volontà

che

non si limita

tu che per me sei già

una

rivincita...

adesso sai chi è
quell'uomo che
c'è in me...



nato ai bordi di periferia

dove non ci torno quasi più

resta il vento che ho

lasciato

come un treno già passato

oggi che mi sei

accanto

oggi che si sei soltanto

oggi che ci sei...

adesso tu





Powered by Castpost