divendres, de desembre 29, 2006

Principi d'incertesa





Us trasllado una reflexió manllevada d'un disc de l'Ismael Serrano, Principio de incertidumbre. Us he de confessar que és un cantautor que em va enamorar un 25 de juny 2004 quan el vaig sentir tocar a l'Homenatge Recuperando la Memoria a Madrid, que es va fer en homenatge als soldats republicans i brigadistes internacionals que van lluitar a la Guerra Civil Espanyola, un concert emocionant i digne de recordar. L'amic amb qui hi vaig anar me n'havia parlat molt del Serrano, i aquell dia me'l vaig mirar amb uns altres ulls. Ara forma part de la banda sonora de la meva vida, encara que mai més l?he vist tocar en directe. I m'agradaria.

La reflexió que ell fa en veu alta en el disc és la següent:





El 1927, un matemàtic de nom Heisenberg va formular el Principi de la incertesa. Venia a dir alguna cosa així com que res es pot predir amb exactitud, sempre queda un marge d'incertesa en el coneixement humà.





I en aquest marge d'incertesa jo sempre he pensat que hi havia la música, les cançons (Jo hi afegiria l'art, la poesia, la literatura, la vida en general ...)



El principi està relacionat amb el fet de que l'observador, per sol fet de ser-ho, influeix en la realitat que està observant, l'altera, hi introdueix una variable nova.




M'agradaria fer un experiment amb tu, m'agradaria demostrar que cada cançó és diferent simplement perquè tu ets a l'altre costat, que cada concert és diferent perquè tu l'escoltes, perquè tu cantes la cançó amb mi. Així que res encara no està escrit! La historia encara no ha acabat. (Jo hi afegiria: m'agradaria demostrar que cada llibre que llegeixes, cada quadre que mires, cada post que comentes i comparteixes, es converteix en un de diferent perquè tu ets a l'altra banda. Potser de vegades interpretis els llibres, els quadres o els posts, com l'autor voldria que els interpretessis, però de vegades potser t'equivoques i els vius a la teva manera. Això dóna vida a les paraules, a les obres d'art, als instants viscuts...)



Podria ser que els dies que t'esperen seguin terribles, grisos, o potser no. Podria ser que tot canviés, i que els dies que t'esperen obrin finestres d'esperança.




Aquest pot ser un bon començament. Aquest pot ser un bon principi, un bon principi d'incertesa.(Jo hi afegiria, tu tens una pàgina en blanc, tu encara pots escriure la teva vida)





Si voleu, blocaires convido a escoltar la cançó i dir-me en quin punt de la incertesa us trobeu, com voleu que sigui la vostra propera pàgina, la vostra propera obra, el vostre proper post, el vostre proper moment viscut.





Powered by Castpost