dijous, de desembre 28, 2006

Benvolguda Marta,

L'altre dia vas venir de visita al meu institut. En honor teu es van repintar les reixes, la façana, es va treure la pols de les plantes i els treballs de dibuix van decorar tots els passadissos del centre, ben mirat, tot feia molt de goig aquell dia. Aquest any el centre celebrava el 40è aniversari, i vas venir a fer-nos una visita de cortesia. Els nens estaven nerviosos, no sabien ben bé qui eres, però els havien dit que eres "la consellera". Només et vaig veure un moment, d'esquena, caminaves pel passadís del meu institut rodejada de gent que et feia la pilota. Jo t'he criticat, com tots els del gremi, però també reconec que en part, gràcies a la teva gestió, sóc on sóc ara mateix.

No sabia que et quedaven tan pocs dies al capdavant de la Conselleria. Potser tu sí que ja ho sabies. De fet, els polítics sabeu molt més del què ens feu creure als ciutadans.

El president t'ha fet fora i ara hauràs de tornar a la teva vida d'abans. Jo he estat acomiadada d'una feina, així, d'un dia per l'altre, sense previ avís. Simplement pel fet de que l'equip del què formava part no agradava al nou jefe suprem de l'empresa, una empresa planetària, de cuyo nombre no quiero acordarme. Segur que no és el mateix, que et despedeixin de consellera, però segur que has hagut de recollir les teves coses del despatx i segur, que has hagut de gravar fitxers compromesos que tenies en alguna carpeta, com qualsevol acomiadat qualsevol.

Els polítics catalans m'heu defraudat, m'heu fet emprenyar, m'esteu desorientant, però no sé si la manera com us han fet fora han estat les més adequades.I ben mirat, poc m'importa. No sé si el sacrifici dels consellers d'esquerra haurà o no valgut la pena. No sé què faré el dia 18, tot i que fa una setmana em pensava que ho sabia. Ara hauré de tornar a començar i decidir-me.

En tot cas, Marta, pensa que tornaràs a la vida rutinària, i potser, d'aquí a un temps, li agrairàs i tot a en Pasqual. Jo li agraeixo cada dia al senyor Lara Bosch, llàstima que l'he de veure de tant en tant per la televisió. A tu segurament, també et passarà.

Una funcionària en pràctiques.