dijous, de desembre 28, 2006

L'Expulsat, el Cabells Llargs i l'Absentista

Normalment us parlo només de l'Expulsat. Però tinc dos alumnes més que s'assemblen molt a l'Expulsat: són l'Absentista i el Cabells Llargs. Actualment tots tres estan expusats, però li mantindré el nom a l'Expulsat, perquè va tenir el privilegi de ser el primer en aconseguir-ho i no li vull prendre aquest privilegi. L'Absentista no ve mai, i els seus pares no piulen, el defensen, està en tractament i dorm tot el dia, és millor deixar-lo dormir, no vol estudiar, no vol escoltar, és millor deixar-lo dormir.

Però l'Expulsat i el Cabells Llargs tornaran. Tornaran ells i tornaran els seus pares, i voldran tornar a parlar amb mí i amb la Junta Directiva en ple. Als pares d'un res li sembla bé, ja el coneixeu, i als pares de l'altre sembla que els està començant a convèncer de que els professors hem de dedicar-los més temps als seus fills i de pas, fer millor la nostra feina.

Fins el dia 17 no tornaran. Van dos dies a la setmana a fer mecànica a una escola que miraculosament admeten nanos de menys de setze anys, sempre que ho convinin amb l'ESO. Ara no em passo les guàrdies vigilant que no s'enfilin fer la filferrada, ni vigilant que no s'estiguin al lavabo, o que no fumin als lavabos. Ni jo, ni els meus companys que no els dediquem prou temps i que l'única cosa que volem és no veure'ls mai més, segons els seus pares.

De moment, sabeu què us dic? Que el què val és tenir la consciència ben tranquila de fer la feina ben feta.

Demà compartiré la meva jornada laboral amb l'inspector. Imagineu-vos el vostre cap tot un dia darrere vostre, apuntant tot el què feu en una llibreteta... Això és el què m'espera demà. Així que desitgeu-me sort. Desgraciadament per mi no veurà en acció a l'Expulsat i el Cabells Llargs, però per altra banda m'estimo més poder explicar als alumnes el què els explicaré, sense haver d'interrompre la classe vint vegades per dir-los per exemple que callin o que es treguin els cascos de l'"emepetres" de les orelles, que camuflen amb una caputxa ben colocada.. Li hauré d'explicar qui són.. A l'Absentista és difícil que el pugui veure mai, però per a l'administració és un alumne escolaritzat. Coses surrealistes, en un món surrealista.