dijous, de desembre 28, 2006

Balança equilibrada?

La classe de la qual sóc tutora no és gens equilibrada. Com us ho podria explicar, tinc un alumne que potser esdevindrà enginyer de telecomunicacions, i en canvi en tinc un altre, que des de fa dos dies només em dóna maldecaps i em fa perdre molt de temps. Del primer no us n'he parlat mai, és Excel.lent, Excel.lent en tot i en general, m'agradaria que parlés més i que m'expliqués més coses, però és molt tímid i de vegades, quan renyo algun company seu i utilitzo la ironia, tinc la sensació que és l'únic que ho ha entès, em mira i em somriu, així per sota el nas i dissimuladament. És discret, treballador i sempre està atent, és l'alumne que tot professor voldria tenir. L'hi direm l'Excel.lent.

En canvi, ell ha de conviure amb l'Expulsat, un vell amic de qui ja us he parlat. El dijous, segons set testimonis presencials va trencar amb el puny i de manera intencionada el vidre que hi ha a la porteta de la classe. Després, va amenaçar als testimonis (l'Excel.lent i els seus companys i companyes no menys excel.lents) que no si dien alguna cosa se les veurien amb ell. Al cap de menys de mitja hora del fet, tenia dues confindents explicant-me qui havia estat, amb pèls i senyals; ja que els havia dit que si no sortia el culpable, haurien de pagar el vidre entre tots. Quan ens toquen la butxaca.... ja sabeu, com van aquestes coses.

El fet és que el nano ho nega tot, i com sempre el pare el recolça en tot el què diu. Ens fa culpables a nosaltres perquè "li tenim mania". I després de la llarguíssima reunió a què ens va tenir sotmesos al Cap d'Estudis i a mí "Elparedelacriatura" el mateix dijous a la tarda, a l'Expulsat no se li acut una altra cosa que el divendres, dia de celebració de Sant Jordi a l'institut, marxar del centre saltant les tres valles que separen els alumnes de l'exterior, perquè havia d'anar al metge, i no tenia el justificant del seu pare. Espero i desitjo que el seu pare no li vagi donar la idea de que saltés fora, perquè ja no sé ni què pensar...

Tant l'Expulsat com l'Excel·lent comparteixen la inicial del seu nom i la mateixa aula, els mateixos professors, i els mateixos recursos. Un els aprofita i l'altre, seguint els consells d'un pare dèspota i protector malgasta el seu temps encadenant incidents un rere l'altre.

Espero que aquest cop, l'Expulsat sigui expulsat per molt de temps, i que ens deixi, a l'Excel·lent i als seus companys, gaudir d'uns classes agradables i profitoses.