dijous, de desembre 28, 2006

L'expedient disciplinari

Sovint havia sentit a parlar de l'expedient disciplinari.
Però ara resulta que n'he de portar un i presentar-lo el dia 22. Vaig
arribar a la meva guixeta, i em vaig trobar aquella carpeta groga, amb
el nom escrit en rotulador d'una alumna que no conec, i que precisament
per això m'ha tocat en el sorteig d'alumnes expedientats. L'Expulsat,
els Cabells Llargs i l'Absentista també tenen les seves carpetes
grogues corresponents, que han anat a parar a guixetes de pobres
companyes meves que no els coneixen i que ara, vulguin o no, els
coneixeran. Després d'haver superat la setmana passada la visita de
l'inspector, ara em toca entrevistar-me amb una alumna amb greus
problemes psicològics, amb una familia desestructurada al darrera i que
necessita molta més ajuda de la què la meva carpeta groga li pot donar.

Sense els expedients, els alumnes conflictius no acaben d'existir per a
l'administració, paperassa que hem d'omplir els professors, que lluny
de ser psicòlegs hem d'inventar preguntes que moltes vegades, ni els
pares d'aquests alumnes ni els mateixos alumnes poden respondre.

Demà agafaré la meva carpeta groga i intentaré omplir els buits en uns fulls
plens de dubtes i de problemes que van molt més lluny de l'àmbit d'un
institut públic. Intentaré que les preguntes siguin adequades i desitjaré que ben aviat, en un futur no gaire llunyà l'alumna trobi un psicòleg o un psiquiàtra que l'ajudi a trobar el seu camí a la vida, quan sigui una adulta i ja no tingui cap carpeta groga que disseccioni la seva vida.