dijous, de desembre 28, 2006

En Cabells LLargs es posa cresta

Fa dies que no us parlo dels meus alumnes. Potser és perquè n'estic un xic saturada, sobretot des que vaig tornar del viatge a Itàlia. En aquests moments ells només pensen en les vacances de Setmana Santa, i no ens enganyem, els professors també. Però encara ens queden uns dies, i haurem de resistir!

No hi ha hagut masses novetats. Tan l'Expulsat com en Cabells Llargs ara només vénen uns dies a la setmana, i tenen reducció horària. A canvi, els deixem anar a un Centre on se suposa que aprenen mecànica. El fet és que l'Expulsat s'ho ha pres bé, i intenta portar-se millor, ser un alumne més o menys normal. En canvi, en Cabells Llargs ha decidit anar a l'institut a provocar una expulsió darrera l'altra. S'ha tallat els cabells, que continuen sent llargs per la part del darrera, però a canvi, s'ha rapat al zero els dos costats, i s'ha posat una cresta que li dóna un aire encara més agressiu. Que consti, que mai critico com van vestits els meus alumnes, considero que la manera de vestir és part de la teva identitat com a adolescent, però en aquest cas concret em sembla una reafirmació, una rebelia, una manera de dir "no vull millorar", "no vull col.laborar".Sembla que la radicalització en la seva manera de pentinar-se té una equivalència en una radicalització en la seva manera d'actuar. No accepta ser a classe assegut en una cadira, no accepta que truqui al seu pare per informar-lo de totes les faltes greus que pot arribar a acumular en un dia, i a sobre, m'espera a la porta del departament per amenaçar-me i dir-me que no se m'acudeixi de tornar a parlar amb els seus pares, i de pas, que no vol veure'm mai més. Desgraciadament el sentiment és mutuu, però en el meu cas he de continuar éssent educada i aguantar amb estoicitat que se'n vagi maleïnt el meu nom pel passadís.

Penso que ha valgut la pena al 50 %. Un dels dos està responent. L'altre en canvi acabarà malament.

L'altre dia la Marta Cid ens recomenava als professors "un treball en equip amb els pares dels nanos". Marta, vine, intenta dialogar amb en Cabells Llarg, intenta fer una classe amb ell a dins, intenta parlar amb els pares i dóna'ls una solució al seu problema, intenta aconseguir que acompleixi el seu horari, intenta que no faci campanes, que no amenaci als professors, que sigui un alumne amb qui pots parlar i fer-li entendre que s'equivoca constantment. Després, quan ho hagis provat tot, intentaré "treballar en equip" amb qui tu vulguis i quan vulguis.