divendres, de desembre 29, 2006

TV3, la meva?

Xavi Coral i Raquel Sans


Xavier Coral i Raquel Sans, una comunicadora nata. Que torni als migdies!.



Al telenotícies migdia d’avui, presentat per en Xavier Coral i la nova Letizia Ortiz catalana, a TV3 han dedicat 2/3 de la informació a l’aire condicionat i a les altes temperatures, i 1/3 al conflicte del Líban (o hauríem de dir, ja, obertament, guerra del Líban?) i altres foteses, com les picabaralles entre el Sr. Iceta i el Sr. Mas o a que en Cannavaro ha fitxat pel Reial Madrid (llàstima, perquè ara em farà molta ràbia!). Ho trobo injust, és una televisió pública, i tenim dret a uns mitjans de comunicació de qualitat. Com tenim dret a un ensenyament públic de qualitat i a una sanitat digna per tothom. I estem en el dret de reclamar-ho.
La calor em fa anar a relentí. Com si anés a poc a poc, i totes les coses que faig aquests dies, em costen especialment. Fins i tot, tinc la sensació que no tinc gaires coses per explicar-vos al bloc, però el telenotícies migdia d’avui m’ha indignat.


Els periodistes i els mandamás de l’energia a Catalunya ens foten bronca perquè utilitzem els aires condicionats, i segons ells, n’hem de reduir el consum. Així doncs, ens hem de morir de calor quan hem pagat uns dinerons per disfrutar d'un aparell d'aire condicionat? Uns dinerons que hem de sumar a la nostra hipoteca i als nostres impostos, per cert. Em sembla que l’augment d’energia també el paguem entre tots, almenys estic segura que la meva factura pujarà aquest mes, a canvi de no suar.


Si ens renyen a nosaltres, els consumidorets, que renyin també:

- ... als polítics que enlloc d’invertir en energia alternativa i renovable, ho fan en energia convencional i no renovable. Si consumim energia, és perquè tenim la sort de viure en un país desenvolupat, on gaudim de privilegis que en d’altres llocs no poden ni somiar, però tenint en compte que els combustibles fòssils no duraran per sempre i que les centrals nuclears són perilloses i produeixen molts residus contaminants, hem de caminar en una altra direcció. El consum responsable és cosa de tots, hi estic d’acord, però principalment dels polítics i de les empreses privades. Senyors, inverteixin en energia alternativa i renovable, som el país del sol (o bé, hauria de dir, del sòl?). La solució és que deixem d’utilitzar l’electricitat, i ens fotem de fred a l’hivern i de calor a l’estiu a casa nostra?


- ... als polítics que enlloc d’aturar les guerres i les conflictes que hi ha pel món, es dediquen a fer-se fotografies i reunions del G-8 per assegurar-se el petroli als seus països respectius. Els interessa ben poc aturar el conflicte del Líban, per molt que la Condolezza agafi el seu avió i ràpidament hi representi obres de teatre molt ben assajades.


M’agradaria renyar més als polítics i a d'altra gent, però em sembla que per avui ja en tinc prou...Últimament, als ciutadans se'ns qüestiona gairebé tot, com conduim, com vivim, com gastem els nostres diners, com mengem, com i quan fumem, com passem les nostres vacances, com eduquem als nostres fills, etc...

I a ells, qui els qüestiona?

Qui els renya?