divendres, de desembre 29, 2006

Meme del mes de maig

Responent a la demanda del Sr. Perdedor, us faig arribat el meme del mes. Però ja us aviso que les meves respostes no tenen massa interès.

Senyor/a Meme: Per què vas crear la teva
bitàcora?




Reusenca: Doncs la veritat és que llegia i coneixia blocs d’altra gent. Tenia
diversos amics que en tenien, però un amic en concret va ser el què em va
intoduir en el món blocaire.
Quan em va explicar com anava, ho vaig trobar senzill i vaig pensar que
fins i tot jo ho podria fer. I dit i fet. De jove/adolescent sempre havia
escrit diaris, d’aquest que escius i tanques amb clau perquè ningú te’ls
xafardegi i on hi vomites tot el que vols.
El bloc no és exactament el mateix, però s’hi
acosta una mica. Tampoc he renunciat al diari i la clau.





SM:
Quantes bitàcores llegeixes al dia a part de la teva?



R: Doncs em passejo
pels blocs que tinc linkats, alguns de fa temps i que no sé per què, han perdut
vigència. Reconec que hauria de renovar-los, i afegir-n’hi més, però sempre
intento fer una mirada pels nous blocs i per la llista dels cent més visitats,
per veure si hi trobo alguna perla nova.
En general, crec que la millor manera de
conèixer blocs nous és mirar els què tenen linkats l’altra gent, a mí m’ha
funcionat.





SM: Saps què és un lector d'RSS? Si la
resposta és sí, quin utilitzes?



R: No ho sé. Però
per les respostes que han donat altres blocaires, suposo que és com una mena d’avisos
dels comentaris que et fan?
Ni idea, m’ho estic inventant. Tampoc no sé què són els retroenllaços,
i m’agradaria, aprofitant l’ocasió que una ànima caritativa m’expliqués com
funciona el castpost per incloure música als posts. Suposo que deu ser xupat,
no?





SM: Has banejat alguna vegada gent pels seus comentaris?



R: Sí, ho he fet només un cop. Vaig escriure un post sobre una exposició de
Caravaggio que vaig anar a veure amb els meus alumnes al MNAC. Hi vaig trobar
dos comentaris llarguíssims i molt desagradables. Començaven tots dos amb la
paraula “zorra” i “puta” i m’amençaven amb no se què si tornava a portar els
meus alumnes a un museu. No ho vaig entendre, però els vaig esborrar, i
llestos.





SM: Quin és el benefici i el perjudici que t'ocasiona aquest món de les
bitàcoles?



R: Tinc amics que no tenen bloc, però en canvi sé que em llegeixen, i així,
pot ser que aquella setmana no els vegi ni els truqui, però saben més o menys
com estic, què m’ha passat útimament i en certa manera, segueixen la meva vida
a través del meu bloc. Per això m’agrada que quan ens veiem, els explico alguna
cosa i me diuen , ah sí! Ja ho vaig llegir!. Això és maco.



També crec que a mesura que vas escrivint i
vas publicant un trocet petit de tu mateix, l’altra gent et coneix millor i poc
a poc, vas intuïnt amb qui t’avens més, a qui interessen més les teves
reflexions. En certa manera, agraeixes cadascun dels comentaris, perquè saps
que darrera un comentari hi ha algú que s’ha pres la molèstia de llegir allò
que tu escrius. Només per això ja val la pena.



M’agrada la gent que pengeu música, he conegut
gent que no coneixia i m’ha permès saber que tinc gustos en comú amb d’altra
gent.



El meu bloc de moment no m’ha portat cap
perjudici, almenys que jo sàpiga i no crec que me’n porti cap, la veritat.

Passo el meme (si no l'heu fet encara) al Dan,

al Tatxenko

a la Nilex,

al Fragment nocturns

i a la Petjada.