dimarts, d’abril 10, 2007

Resum post-Setmana Santa



Suposo que una mica la vida, es pot resumir en tot un seguit de coses que et proposes de fer i aconsegueixes fer, i aquelles que malauradament o no, vés a saber, no acabes fent mai, tot i que te les proposes una vegada i una altra... Vet aquí el resum d'allò que hagués pogut ser la meva Setmana Santa i no ha estat, o el què ha estat i hauria pogut ser.

No he anat a cap processó de Setmana Santa, ni n'he vist cap. Això és ben estrany, perquè viatgis on viatgis d'Espanya durant aquests dies és impossible no trobar-te'n una de cara. Aixó sí, he vist documentals sobre el Codi da Vinci i sobre Jesús de Natzaret, com toca en aquestes dates. Inclòs un trocet de La Pasión de Cristo, que intercalava amb altres cadenes tot fent zapping perquè tanta sang i tanta carn despresa del cos, em va marejar força en segons quines escenes. Animal!

És la primera Setmana Santa en molt de temps que no faig cues a l'autopista, ni agafo un avió per anar enlloc. Podria haver fet un viatget, però m'he quedat a Barcelona, amb una petita intermitència per a anar a terres meridionals, però entre setmana, quan encara es pot circular per l'AP-7 amb certa tranquilitat, això sí, pagant religiosament els dos peatges + 1 peatge que no pago, el de Torredembarra perquè faig la trampeta d'entrar i tornar a sortir, que segur que tots ja coneixeu, almenys si sou asidus de l'infern Apeset en direcció sud.

No he corregit ni un sol exercici, ni un sol exàmen, ni m'he preparat una sola classe. Vacances vol dir descansar, i això és el què he intentat fer. Total, tampoc no m'hagués endut la feina a cap lloc on hagués anat de vacances, oi?

He redecorat la meva vida, gràcies a Ikea. Llibreria nova, i menjador amb nova distribució. La pega és que les estanteries s'han de muntar i cargol per aquí, cargol per allà, la cosa s'allarga més del que una voldria.

He pensat en la meva futura destinació, encara que em vaig proposar no pensar-hi fins que les llistes fossin definitives. El putuconcursdetrasllats ja ha sortir, però no m'han donat plaça. Això sí, la meva me l'ha pres una senyora que més de trenta anys que "treballa" i té "només" 130 punts més que jo(treballar dins de l'ambient ensenyament significa literalment treballar com a interí, substitut o bé funcionari de carrera; sinó no "treballes", et toques els collons, es veu!). Així doncs l'any vinent canviaré d'institut, i no sé a quin lloc del Baix Llobregat, Barcelonès o Maresme aniré a espetegar. No sé si hauré d'anar a treballar en cotxe o bé hi podré arribar en transport públic, o tampoc quins cursos donaré. La tombola encara que no ha acabat, "hagan juego señores"! No m'han donat plaça a les llistes provisionals, veurem si en tinc a les llistes definitives que surten la setmana vinent, i si nó, a esperar, fins el juny. Pacièèèèèènciaaaaaaaaaaaa! i probablement, més paperassa! eccsss!

No he pogut anar a la platja, ni a prendre el sol, com la majoria de catalans i catalanes que no han anat de vacances, suposo. I això que gairebé cada any, el primer dia de platja l'enceto sempre per Setmana Santa... haurem d'esperar-nos, doncs!

M'he llegit el llibre Per què parir. Crònica d'un desengany de l'Anna Grau
, i sí, me'n podria haver llegit un altre, però ha estat aquest. Un llibre gens imprescindible, però ben escrit, d'aquells que passen sols. D'aquells que pots llegir, sobretot si ets dona i tens més de trenta anys, però ep! nois!, vosaltres també el podeu llegir, perquè parir, sol ser cosa de dos, en última instància. Us deixo alguns pros i contres per tenir fills que ella proposa, sobre la taula, així com qui no vol la cosa:

- I si aquesta és l'oportunitat perfecta de demostrar que la meva mare s'equivocava?

- No veig en mi ni en la meva genètica res que valgui la pena perpetuar.

- Tampoc no veig enlloc homes que s'ho valguin.

- Res no és tan definitiu com sembla. Els nens creixen de pressa. Fins i tot marxen!

- I si fos el millor que t'ha passat mai?



Volia posar-me al dia del bloc, escriure més i comentar els posts dels blocs de la gent que llegeixo, però on últimament no deixo petjades. Però no ho he fet. També he fet vacances del bloc, però no el vull abandonar, almenys de moment.

Volia anar en bicicleta, però no he fet.
La bicicleta plegable fa molt bonic al balconet de casa, i la capeta de pols no li farà cap mal. Per què ha plogut cada dia, aquesta Setmana Santa?

Per què a Madrid han fet un reportatge sobre els castellanoparlants a Catalunya que es diu Ciudadanos de Segunda? Per què ens tracten com si fossim terroristes per parlar i escriure la nostra llengua? Per què no ens deixen en pau d'una putavegada o és que vénen eleccions i s'ha de menjar el coco als madrilenys de pressa i corrents, perquè el separatisme i la desmembració d'Espanya no sigui un fet consumat? Per què aquest matí ja m'he aixecat de mala llet quan he sentit només un tall de 30 segons d'aquest reportatge? Per sort, segur que hi ha molt madrilenys que no es deixaran manipular, segur que no.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Caram quines vacances més ben explicades Reusenca! sense viatges ni platja, l'important és desconectar i si de passada redecores millor que millor, aixó sempre anima.
pd: concurs de trasllats... ànims encara queda pendent la llista definitiva!

Anònim ha dit...

Almenys reusenca has estat tranquila que de tant en tant va be, que a barcelona no hi havia mes que giris i quatre tontets com nosaltres que som els que ens em quedat per aquí. jajaja Llegint aquest llibre vol dir que ja s'ha despertat el rellotge biologic aquest que teniu les dones???? ajjajaa Bona setmana

Anònim ha dit...

Em sembla que has tingut massa temps per pensar, i no sé fins a quin punt és bo això...

El veí de dalt ha dit...

Preguntes sense respostes, mandres sense ganes, deures per acomplir, somnis per realitzar,...bé; tu marques el ritme. Sense angoixes, ni traves. I ànims amb això de les "opos".

La reusenca ha dit...

petjada: vols dir que sortir a la llista definitiva no és encara pitjor??

farlopa: tontets, però ben amples,oi? bona setmana a vostè també!

àirum: aixxx i per què m'ho diu això????

el veí de dalt: compte! que no són opos, que ja les vaig aprobar fa dos anys, quin sustu tu!! però gràcies de totes, totes...!

La reusenca ha dit...

ei cris!! petonets!!!