dijous, de febrer 14, 2008

14-F: sindicats contra Tete

Els sindicats patinen, i patinen molt en aquesta vaga. I l'Administració ja fa dècades que ho fa. Partint d'aquesta base, crec que puc afirmar que si treballés, avui no hauria fet vaga. I dic crec, perquè parlo des de una certa desconnexió i la llunyania del meu claustre actual. M'he llegit de dalt a abaix les famoses bases d'en Tete. Em sembla que els nostres consellers no l'acaben d'encertar, i precisament el Germà no em cau especialment simpàtic, però almenys s'han presentat unes bases sobre les quals poder treballar per poder canviar alguna cosa dins del departament d'Educació.


La nostra feina s'ha d'anar adaptant a la nostra nova societat, una societat que evoluciona i que t'obliga moltes vegades a trencar-te el cap per poder donar les classes en condicions. Els professors ens sentim sols, i estem tan enfadats amb l'administració per tantes qüestions anteriors a aquestes bases, que ara s'ha preparat a córre-cuita una vaga preventiva, per evitar potser, que ens tornin a pendre el pèl. Sovint no trobem solucions en l'administració, i estem acostumats a espavilar-nos sols. I aquest és el problema. Aquesta és l'autèntica arrel del problema.

Fa un mes que m'he donat de baixa d'un sindicat dels què convoca la vaga. Quan vaig aprovar les oposicions m'hi vaig afiliar perquè em van fer un curs que em va ajudar a preparar el temari. I em va semblar que era convenient mantenir la quota. Però m'han fallat sempre que els he necessitat. Moltes vegades m'equivoco del tot, i aquesta n'ha estat una, encara que de tots els errors s'aprèn alguna cosa. Tampoc no van secundar la manifestació per les infrastructures, cosa que no vaig entendre perquè és un problema que afecta a milers i milers de treballadors en aquest país. No m'hi sento representada. No m'agrada el seu llenguatge amenaçador, quan avui a la ràdio sento com parlen als pares dient-los que no val la pena portar els nens a l'escola, perquè no estan garantits els serveis mínims.

Segons aquest sindicat la vaga es convoca pels següents punts:


1.- El desenvolupament de la LOE a Catalunya sembla es concretarà, segons aquestes Bases per la LEC, en un marc legislatiu no consensuat pel conjunt de la comunitat educativa : mares/pares, sindicats de mestres i professors, associacions professionals, institucions. Fet que no té precedents en els governs d´esquerra dels últim anys.
Considerem que una Llei d´Educació perquè tingui alguna possibilitat de ser aplicada ha d´estar negociada i ha de recollir tot el consens possible d´entre les parts afectades.

2.- Que sota el paraigües d´ uns estudis i informes la validesa dels quals és molt relativa es proposen un seguit de mesures que portaran cap a la privatització de l' Escola Pública, de la seva gestió, de la seva oferta educativa, amb el greu perill de que poden prevaldre els criteris del mercat per sobre dels criteris de servei equitatiu i social.
Demanem que es treballi cap a la millora d´una Escola Pública de qualitat, capaç d´assolir els reptes de formació integral, socialització necessaris en aquest segle per tal que l´educació sigui la forma més justa de prosperitat de la classe treballadora.

3.- Que aquestes Bases de la LEC obren encara més les possibilitats de que es produeixin arbitrarietats i pèrdua de condicions laborals dels treballadors de les escoles públiques, i al mateix temps que no fa cap esment a la homologació dels treballadors de les escoles privades concertades, externalitzades i altres sectors educatius. Demanem una única carrera professional dels treballadors pagats amb fons públics, i que aquest fons es dediquin realment a la finalitat social que els hi pertoquen i no a fer de l´educació un negoci finançat per les arques públiques.

4.- Demanen, en definitiva, una Llei Catalana d´ Educació pròpia d´un govern d´esquerres: participativa, consensuada, progressista, social, integradora.

5.- És per tot això que aquest Comitè Comarcal recolza la convocatòria de Vaga General a l'Ensenyament del dia 14 de febrer de 2008.



Sóc partidària del diàleg. Sóc partidària de fer valorar la feina que fem a les aules d'aquest país. No vull la privatització de l'escola, cosa que per cert, no he llegit en cap de les trenta-tres pàgines de la proposta de llei. Jo treballo per tot tipus d'alumnes, els de d'aquí i els de fora, els de classe treballadora i els que no ho són tant. Estic d'acord amb el reciclatge de professors i mestres d'aquest país. No veig bé que per exemple hi hagi catedràtics de setanta anys donant classes a alumnes de quinze anys en algunes aules d'aquest país. M'estimo la meva feina i penso que hauríem de fer les coses bé. Ells i nosaltres. Tots.